Verhalen

ZalandoCorporate storytelling is het vertellen van je verhaal op een manier zodat iedereen meteen begrijpt waarom jouw bedrijf er is. Wij adviseren, komen met concepten, draaiboeken en werken de verhalen desgevraagd uit. Duitslandnieuws maakt verhalen die leiden tot conversie.

Betrokken zijn bij een vaste dag of periode op Duitslandnieuws? Met onze thema’s Politiek, Business, Juridisch, Data, Cultuur en De Week zijn er veel mogelijkheden.

Nieuwsgierig naar bestaande voorbeelden van corporate storytelling?

Van Kaaskoppen tot cijfers

In Kaaskoppen delen Nederlanders hun ervaringen met zakendoen in Duitsland. Edwin Bestebreurtje van FIER Automotive uit Helmond wil de samenwerking tussen Nederlandse toeleveranciers bundelen om aan tafel te komen bij de grote Duitse fabrikanten. “Samen word je eerder serieus genomen. En maak je bovendien de taart groter waar je later van kunt profiteren.” Link

“De 25 grootste audit-, belasting- en financiële bureaus van Duitsland wisten afgelopen jaar hun omzet met 5,2% te laten groeien naar een totaal van bijna 6,4 miljard euro. De grootste vier vormen samen maar liefst 79% van het totale personeelsbestand van de top 25 – 32.260 van de in totaal 44.000 professionals. Dat blijkt uit een analyse van de researchredactie van Consultancy.nl op basis van data van Lünendonk.” Link

“Wie een Duits biertje drinkt heeft veel kans dat het om een fles of glas uit Beieren gaat. Zo’n 46% van alle brouwerijen staat in de Zuid-Duitse deelstaat. Dat mag veel klinken, maar twintig jaar geleden was de hegemonie veel groter. In bijna alle andere deelstaten is het aantal brouwerijen de afgelopen decennia juist toegenomen. Bekijk de cijfers per deelstaat in de grafiek.” Link

Neem contact op

Is dit niet wat u zoekt? Neem dan contact op. Meteen een rubriek sponsoren (bijvoorbeeld “Business” of “De Week”) of zelf een idee voorstellen? Neem dan contact op.

Wij doen nu al corporate storytelling met Advocatenkantoor Van Diepen Van der Kroef en kredietverzekeraar Atradius.