Grafiek: Twee derde Duitse auto’s bestemd voor zakelijk gebruik

Steeds minder Duitse auto's zijn bestemd voor privégebruik. Rond het jaar 2000 vond de omslag plaats van de trend die op één jaar na tot nu toe aanhoudt. Intussen is het uitgegroeid naar de situatie dat bijna twee derde van de nieuwe auto's in Duitsland bestemd is voor zakelijk gebruik, tegen één derde voor privébezit. Begin jaren negentig was de situatie geheel andersom.

Sinds de millenniumwisseling worden meer auto’s voor zakelijk gebruik verkocht dan dat ze voor privébezit bestemd zijn. Zo ontstaat in de grafiek bijna een perfecte schaar.

Infografik: Entwicklung der Pkw-Neuzulassungen in Deutschland | Statista

Er is één uitzondering. In 2009 stelde de Duitse overheid een sloopregeling in, een subsidie voor het naar de sloop brengen van oudere auto’s. Daarmee moest de in crisis verkerende auto-industrie worden geholpen en in dezelfde beweging de CO2-uitstoot worden terug gedrongen.

Duitslandnieuws over de auto-industrie

Lees de Duitslandnieuws nieuwsbrief »

Blijf op de hoogte van politiek en economisch nieuws uit Duitsland Schrijf je in voor de Duitslandnieuws nieuwsbrief

Duitslandnieuws