Deze 12 campagnes krijgen lof in Duitse eHealth industrie

De top van de Duitse gezondheidszorg wisselde deze zomer in Mannheim ervaringen uit hoe je online betrokkenheid kunt creëren. Onder meer de Duits-Nederlandse online apotheek DocMorris liet zien hoe je social media gebruikt om je klanten tevreden te houden.

In het stijlvolle hotel Speicher7 waren ongeveer 100 ondernemingen uit de Duitse gezondheidszorg afgekomen op het event MedMen. In de maanden voorafgaand aan het event konden de ongeveer 1 miljoen professionele gebruikers van de DocCheck community stemmen op hun favoriete campagnes. Hieronder de winnaars van wie de DocCheck community vindt dat ze het bekijken waard zijn.

Winnaars

Down Syndrome Answers

Felix Burda Stiftung

 

Gut zu leben, bedeutet zu sein wer man ist #projektgrenzenlos

Me and My ED

De Duits-Nederlandse online apotheek gaf in één van zijn workshops uitleg over hoe hun social media beleid functioneert. Met 2 man zijn ze 24 uur per dag bereikbaar en beantwoorden alle vragen en klachten. Het interne proces en de afstemming met de directie zijn hierbij cruciaal. Daarvoor is een handboek ontwikkelt dat ze deelden met de bezoekers van Medmen.

 

Impressie van de MedMen 2017 in Mannheim:

Quick Scan

Ook actief in de gezondheidszorg en wil je online actief worden in voor jou relevante communities? Vraag dan nu de ecommerce quick scan aan via OostNL. 

DocCheck

DocCheck is een verzameling van artsen, apothekers, tandartsen, verplegers en verzorgers uit de gehele Duitse gezondheidszorg waar zij elkaar in de databank kunnen helpen met praktijkvoorbeelden en eigen ervaringen. In de afgelopen 15 jaar bouwde founder Frank Antwerpes de databank uit tot marktleider. De onderwerpen die hier langs komen, worden tot in politiek Berlijn gehoord en besproken.

Duitslandnieuws