Podcast – Hoe het Nederlandse Duux in de Duitse elektronicazaken terecht wil komen

De design luchtreinigers van Duux worden goed verkocht in Nederland. Sales-directeur Jochem Schipper vertelt hoe hij nu de Duitse markt op wil.

In de winter hebben veel mensen droge ogen en een zere keel. Jochem Schipper heeft dan al een groot vermoeden wat er aan de hand is; de lucht is te droog. “Moderne huizen zijn zo goed geïsoleerd en in de winter stoken we de boel lekker warm. Die combinatie levert al snel een slechte luchtkwaliteit op”, zegt de salesdirecteur van Duux.

Het laat direct de uitdaging zien voor het bedrijf uit het Brabantse Uden. “De meeste mensen herkennen de problemen wel. Maar ze weten de oorzaak niet en zoeken dus nog niet naar de oplossing die wij bieden.” Inmiddels lukt het de Nederlanders in eigen land steeds beter om dit verhaal wel over te brengen. “We worden goed verkocht bij de grote offline en online elektronicawinkels.”

Aan Schipper nu de opdracht om de producten van Duux waarbij de vormgeving een belangrijke rol speelt, ook in Duitsland een succes te maken. “Dat is zeker niet eenvoudig, maar we merken hier op de IFA in Berlijn dat er veel belangstelling is.”

Luister naar de podcast met Jochem Schipper over zijn Duitsland-plannen:

 

Podcast

Luister naar andere podcasts van Duitslandnieuws.

Derk Marseille

Derk Marseille (1980) legde samen met Bertus Bouwman en Roy van Veen het fundament voor Duitslandnieuws.nl. Sinds 2005 actief bij BNR Nieuwsradio is dit zijn eerste eigen onderneming. Derk doet de eindredactie, de podcast en werkt creatieve concepten uit in samenwerking met externe partijen. Daarnaast is Derk veelvuldig actief als dagvoorzitter en moderator op internationale events. In het Engels, Duits en uiteraard het Nederlands.