
Startups en gevestigde familiebedrijven vormen vaak een wereld van verschil. Tijdens de NKF Summit in Dresden leren beide kanten hoe ze elkaar juist vooruit kunnen helpen.--- meer ---
Startups en gevestigde familiebedrijven vormen vaak een wereld van verschil. Tijdens de NKF Summit in Dresden leren beide kanten hoe ze elkaar juist vooruit kunnen helpen.--- meer ---
'Made in Germany' op de producten van een Nederlands familiebedrijf? Directeur Raymond van Driel van Rodri uit Gouda vertelt hoe dat komt en hoe hij oeroude en hypermoderne technieken in zijn bedrijf verenigt.--- meer ---
De komende vijf jaar zoeken 500.000 Duitse ondernemers een opvolger, in veel gevallen gaat het om een familiebedrijf. Dit biedt mooie kansen voor Nederlandse bedrijven, weet Hartmut Rosowski, manager strategische samenwerking en hoofd van de DNHK vertegenwoordiging in Düsseldorf.--- meer ---
Nederlanders en Duitsers zijn over en weer druk bezig met bedrijfsovernames, merkt advocaat en Duitse Rechtsanwalt Axel Hagedorn die veel M+A-transacties doet in Duitsland en Nederland. Hij legt uit hoe dat komt en waar je op moet letten.--- meer ---
Steeds meer vermogende investeerders uit Azië azen op Duitse en Nederlandse bedrijven. Een groot gevaar of een mooie kans? Deelnemers aan de Asia Pacific Week hebben daar hun eigen kijk op.--- meer ---
Ook traditionele familiebedrijven moeten sneller en flexibeler kunnen werken. Volgens operations manager Eric Sens van PMP uit Lichtenvoorde drijft deze ontwikkeling steeds meer Duitsers naar Nederland.--- meer ---
Noord-Nederland is misschien niet rijkelijk bedeeld met bedrijven die enorme bedragen spenderen aan onderzoek en ontwikkeling. Toch komt er wel degelijk innovatie uit het noorden, stelt hoogleraar Strategie en Innovatie Dries Faems van de Rijksuniversiteit Groningen. Hij ziet veel innovatie bij mkb'ers en pleit voor meer waardering hiervoor. Daarbij kunnen we wel wat leren van de Duitsers, zegt hij.--- meer ---
Wie runt de tent? Vader die eigenlijk te oud wordt, zoonlief die te eigenwijs is en alles beter weet? Of toch maar liever de dochter, een beetje op de achtergrond, maar wel heel slim? Liever verkopen we de boel aan de hoogste bieder?--- meer ---
Ze zijn iets minder bekend dan Duitslands familiereuzen als VW, BMW en Lidl. Toch is de tweede helft van de Top 20 minstens zo interessant als de allergrootsten. Wie zijn het, waar zitten ze en hoeveel mensen hebben ze aan het werk? Ze vormen de ruggengraat en banenmotor van de Duitse economie. Toch hebben ze grote moeite om opvolgers te vinden.--- meer ---
Volkswagen, Audi, Lidl, Aldi en Media Markt. Allemaal grote Duitse bedrijven in handen van families. Volgens economisch instituut ZEW is maar liefst 91% van de Duitse bedrijven familie-eigendom.--- meer ---
China probeert haar imago op te vijzelen door degelijke Duitse en Nederlandse bedrijven op te kopen. Komen daarmee de labels 'made in Holland' en 'made in Germany' in gevaar?--- meer ---
Chinese investeerders verklaren Duitse familiebedrijven de liefde. Sinds 2011 is het aantal investeringen van China in Duitsland meer dan verdubbeld. De vrees bestaat dat Duitse tradities en kennis verdwijnen naar het verre oosten, maar op de Asia Pacific Conference in Berlijn zien Duitsers en Chinezen het probleem niet zo.--- meer ---
De Groningse autotransporteur Koopman Logistics Group heeft de Duitse branchegenoot Möhlmann Automobil-Logistik per 1 september overgenomen. Koopman groeit nu naar 490 voertuigen en 900 werknemers. Met de overname versterkt Koopman zijn positie in Duitsland omdat Möhlmann veel diensten verricht voor autofabrikant Volkswagen.--- meer ---
Het kreeg in Nederland maar weinig aandacht, maar vorige week vond één van de grootste bedrijfsovernames in de Duitse geschiedenis plaats: de machinebouwer Kraus-Maffei (bekend van onder andere de Leopardtank), is voor 925 miljoen euro overgenomen door China National Chemical Corp. Heel Duitsland is in rep en roer, maar hoe bang moeten we eigenlijk zijn voor dat 'gele gevaar'?--- meer ---