Retail

Waarom succesvolle Nederlandse merken in Duitsland voor een andere online strategie kiezen

Waarom succesvolle Nederlandse merken in Duitsland voor een andere online strategie kiezen

Met een Nederlandse onderneming online omzet draaien op de Duitse markt die vijf keer zo groot is als de Nederlandse. Dat klinkt misschien makkelijk, maar is het dat ook? Ruurd van der Weide, oprichter van Fingerspitzengefühl uit Berlijn, geeft tips voor de juiste online strategie in MARKT, het Duits-Nederlandse economisch magazine van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK).--- meer ---

Warenhuiseigenaar Willem van Agtmael: Zorg dat je op de radar blijft in Duitsland

Warenhuiseigenaar Willem van Agtmael: Zorg dat je op de radar blijft in Duitsland

Willem van Agtmael is in Stuttgart een bekende naam. De Nederlander woont al meer dan 44 jaar in Duitsland en wist zich op te werken van hoteldirecteur tot mede-eigenaar van Breuninger, een van de grootste luxe warenhuizen in Duitsland. Als honorair-consul wijst hij Nederlandse bedrijven de weg in Baden-Württemberg. "Kom hier met een langetermijnstrategie."--- meer ---

Via Zuid-Duitsland Europa veroveren

Via Zuid-Duitsland Europa veroveren

Nederland en Duitsland vullen elkaar mooi aan, ontdekte Geert Berkvens. De directeur van MyHomeServices uit Eindhoven en Venlo doet sinds een halfjaar mee aan een acceleratorprogramma van Media-Saturn in Zuid-Duitsland. Met de retailreus ontwikkelt hij zijn 'klantreisplatform' die de Duitsers nooit zelf hadden kunnen maken, zegt hij. "Nederlanders komen met het creatieve idee, Duitsers zijn meesters in het groot maken."--- meer ---

V&D bijna zeker naar Hudson’s Bay omdat Coolcat financiering niet rond krijgt

V&D bijna zeker naar Hudson’s Bay omdat Coolcat financiering niet rond krijgt

Hudson's Bay Company (HBC) lijkt vrijwel zeker als enige kandidaat over te blijven om de failliete Nederlandse warenhuisketen V&D over te nemen. Dat melden bronnen rond Duitse winkelketen Galeria Kaufhof dat afgelopen oktober door de Canadese investeerder werd overgenomen. Bovendien ziet supermarkt Jumbo met HBC meer kansen om La Place in Duitsland en België te laten groeien. [Update 11 februari]--- meer ---

De Duitse startup Marley Spoon wil dat je nooit meer naar de supermarkt gaat

De Duitse startup Marley Spoon wil dat je nooit meer naar de supermarkt gaat

De Berlijnse maaltijdenstartup Marley Spoon is blij met de uitbreiding naar Nederland. De concurrent van stadsgenoot HelloFresh treft naar eigen zeggen in de Nederlanders een volk dat goed bij hun concept past: geen zin om boodschappen te doen en na te denken over een origineel recept, wel zin in 's avonds koken. Founder Fabian Siegel hoopt dat we nooit meer naar de supermarkt gaan.--- meer ---